MUHTASAR İLMİHAL

155 Namaz hakkında emrin bu kadar çok tekrar edilme- si, namazın fazilet ve sevâbının büyüklüğünü, terk edenler için de, cezasının çok ağır olacağını gösterir. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) bir hadîs-i şerîflerinde “ Kıyâmet gününde kulun en evvel sorguya çeki- leceği şey, namazdır. ” buyurmuşlardır. Bu hadîs-i şerîf, namaz hesabını tam verenlerin diğerlerinde ko- laylık göreceğini, veremeyenlerin zorda kalacağını bil- dirmektedir. Bir insan, bir vakit namazın yerine milyonlarca lira sadaka verse veya birinin iki rek’at namazı yerine bir başkası yüz rek’at namaz kılsa, namaz borcunu öde- miş olmaz. Namaz kime farz olmuşsa onun tarafından kılınmak sûretiyle ancak edâ edilir. Bir kimse gaflet veya tem- bellik yüzünden vaktinde kılamadığı namazlarını hiç za- man geçirmeden kazâ etmeli, bu namazı kazâya bı- raktığı için de ayrıca tevbe ve istiğfâr etmelidir. Namaz borcu olan kimse, borçlarını hesaplar. En sonundan başlayarak kazâ edip bitirir. En evvelin- den başlamak câiz ise de, en kâmil yaşta kazâya ka- lanların cezâsının daha ağır olacağından dolayı önce onları affettirmek düşüncesiyle sonundan başlayarak, kazâ etmek evlâdır. Kazâ ederken yalnız farzlar ve vitir kılınır. Sünnetler kazâ edilmez.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY0MzU=